Tuesday, January 10, 2006

Playlist


Devendra Banhart - Rejoicing the hands

Visionaire folk zoals we die nog kennen vanuit de tijd van Leonard Cohen. Banhart gaat van hypergevoelige folksongs tot plezante deuntjes met teksten zo kwetsbaar het ene moment, zo goor en grappig het andere. Op 2 jaar nam de man 3 full-cd's op, werkte mee aan de plaat van Anthony & the johnsons en maakte een pracht van een videoclip. Dit Rejoicing the hands blijft toch wel mijn persoonlijke favoriet.

The screamers - demo's 77-80

Een artikeltje hieronder heb ik al een hele lithanie geschreven over the screamers en Tomata Du Plenty. Veel valt er dus niet te zeggen, behalve dan dat dit ideale muziek is voor uw psychotische momenten. Het eerste dat ik van hen zag was hun live dvd in Los Angeles en het is wel een stimulans om te weten hoe de band op een podium stond. De eerste Belgische frontman die dansjes doet zoals the screamers live, krijgt van mij een bak trappist.

The Sonics - here are the sonics

60's ten top! Deze band speelt de 60's rock'n'roll waar ik als kind al heel hard into was. Klassiekers als "do you love me" (the contours), Good Golly miss molly (Little Richard) en zoveel meer, maar dan wel met dat tikkeltje extra agressie. Opener "the witch" blijft een klassieker van formaat. Jammer dat tegenwoordig 90% bands die zich vereenzelvigen met 50's en 60's rock'n'roll meestal psychobilly bands zijn.

No comments: